9 Şubat 2013 Cumartesi

DOĞUM GÜNÜ

                                      KEREME APAR TOPAR BİR DOĞUM GÜNÜ PARTİSİ
Günlerden Keremin doğum günü.Ama benim elimi kıpırdatacak halim yok.
Bir tembellik ,bir uyuşukluk.Yarı yıl tatili için ise kız kardeşim eşi ve çocuklarıyla 
birlikte bir haftadır bizde. Saat olmuş 3 ve bizde tık yok ,ben doğum gününü yarına 
erteledim bile kafamda fakat  ertelemek içime de sinmiyor.
Aklımdaki oğluşuma şık bir parti hazırlamak  
ama bunun için  enerji lazım, istek lazım ,gaza gelmek lazım .
Oğlan illede şimşek macquinli pasta ister,o nu nereden bulucaz.
 Neyse başlamak yolun yarısı dedik ve işe koyulduk.Önce
 renkli  bir masa yapabilmek için,ben kumaş dolabıma yöneldim.
Kaç yıl önce Zeyneb in odasına bir şeyler yaparım diye aldığım ,bazı yerlerini kesip 
kesip şekillendirdiğim, ama hiçde birşey yapamadığım DORA
  temalı kumaşlarımı göresiye hemen gaza geldim çok şükür.
Önce masayı hazırlamakla  işe başladım.
Yukarıya astığım zaten daha önce pike ağzına  dikerim diye kestiğim bir parça.


Masamın iki sandalyesini  kumaşın dora ve maymun resmi  bulunan kısımlarını uygun ölçüde kesip, iki yanını dikerek giydirdim.

 Turkuaz mavisi masa örtümü serdikten sonra üzerine yastık dikerim diye etrafını
 kestiğim dora ve maymun  kumaş parçalarını  amerikan servisi olarak yerleştirdim.


GELELİM MENÜYE
Bir açma hamuru mayalamıştım; oda güzel kabardı çok şükür
üzerlerine renk olsun diye de minik bayraklar taktım, hoş o bayraklar tatlı çörekler
 için daha uygun sanırım ama mevcut mamüllerimizin hepsi de tuzluydu.





Bizim çocuklar Buz Devri kahramanlarını çok seviyor.( Kimin ki sevmiyor ki )
Kahramanların resimlerini yazıcıdan çıkartıp etrefların dan keserek 
pipetlere yapıştırdık.Evdeki herkez çalıştı.



Birde milföy pişirdim.Yapımını acelem olduğundan resimleyemedim. 
Başka bir yayında milföy çeşitlerini hazırlarım İnşallah.
Şıklık olsun diye etraflarını yağlı kağıtla  sarıp  doğal  rafya ile bağladım.
Ama sonra anladım ki bu sitil de  tatlı çörekler için daha uygun, örneğin iri sarılmış  elmalı kurabiye.
Milföy de beğen mememin sebebi şu; milföy sıcak sunulması gereken bir börek.
 Üzerini sarma işi yapılınca  hafif bir hamurlaşmaya neden oldu.



GELELİM PASTAYA
Tam şu ortada gördüğünüz şey bizim çakma şimşek Macquinli pastamız
HİKAYESİ ŞU:   Kakaolu bisküvi , çikolata sosu ve kremşanti ile yoğrulmuş
hamurumuza elimiz le araba şekli verip buzlukta dondurduk.Çıkardıktan sonra  4 tarafına 
halley bisküvileri uzun çöp şiş yardımı ile taktık (arabamızın lastikleri).Buraya kadar herşey çok
 güzel, çocuklar etrafımızda ''' Heey yaşasın araba pasta heyyy!!''' diye şakımaları  gecenin en eğlenceli yanıydı bence . Keşke pastayı krmızıya çevirmeye çalışmasaydım.Bunun için üzerine   üzerine çilek sosu dökmem gerekiyor ama ya ben beceremedim, yada sostan çok fazla şey bekledim bilemiyorum ama ne döktümse hepsi tabağa doğru akıp gitti.Kırmızıdan ümidi kestik hadi çikolata sosu yapalım dedik nafile scağa dayanamayan pasta onu da kabul etmedi.Çocukları bir süzdüm hayal kırıklığına uğramışlar mı diye ;yok canım hiçbir sorun yok hepsi gayet mutlu. Araba mı araba işte.Artık son konuklarımızı bekliyoruz diğer kuzenlerimiz.Onların da gelmesiyle doğumgünümüz başladı.Çok eğlenceli geçti.Özellikle küçük oğlandan korkuyordum abisini kıskanır diye ama o herkezden daha fazla bağırdı  '' İYİKİ DOĞDUN KEREM''



FOTOĞRAFTAKİLER;
Soldan sağa doğru:Zeynep,Eslem, Yiğit, Kerem, Ece, Beliz, Minik Kaan ve Sümeyye. Eren ve Ece yolda
                   Allah hepimizin çocuklarına uzun sağlıklı hayırlı ömürler versin İnşallah.

20 yorum:

  1. cok güzel olmus bayıliyorum böyle eli tez kadınlagqa rabbim uzun ömürler versin oglunuza

    YanıtlaSil
  2. Keremin doğum günü kutlu olsun.Her şey çok güzel gözüküyor.Ellerinize sağlık : )

    YanıtlaSil
  3. İyiki doğdun Kerem. Pasta da parti organizasyonuda orjinal olmuş. Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  4. Doğum gününüz kutlu olsun :) Allahım hepinize sağlıklı, mutlu ömürler versin inşallah ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin Hikmet Hanım. Çok teşekkür ederim.

      Sil
  5. Mavi potin,Feyza Hanım,,Elmas Hanım; dua ve dilekleriniz için çok teşekkür ediyorum, hepinize sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. serpil hanimcigim iyiki eliniz kolunuz kalkmamis ha:) birde kalksaydi mazallah organizasyon sirketlerinin isi zordu valla:))
    Mutlu yillaaaarrrrr Keeeeeeeeeereeeeeeeeeeeemmmmmmmmmmm:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen herşeyi planlar, hazırlarsınız işe başlayınca bir sürü pürüz çıkar ve bir saatlik işiniz olur bir günlük.O gün de tam tersi her işim yolunda gitti.İnşallah sünnet telaşlarında da işlerim rast gider.Övgünüzden dolayı da çok teşekkür ederim.

      Sil
  7. merhaba :) allah uzun ömürler versin...güzel paylaşımlarda görüşmek üzere sevgilerimle...takipteyim efendim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler ediyorum.Amin inşallah.Görüşmek dileği ile....

      Sil
  8. Öncelikle, yakışıklı yeğenimin doğum günü kutlu olsun, iyiki doğmuş, çok şeker görünüyorlar.. Sonralıkla, kıskanabileceğimiz hiç mi aklınıza gelmedi, ben şimdi bu fotoğrafları kızıma nasıl açıklarım.. Uzaklardaki yapayanlız kardeşin Sevil :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım kardeşim çok teşekkür ederim.Kıskanma meselesine gelince: topu topu bir tane çocuğun var yılda bir doğum günü hazırlayıver sen de.Ben ne yapayım 3-4 ayda bir doğum günü kutluyoruz :))

      Sil
    2. Ay canım sen beni yanlış anladın, bizde orada olmak isterdik o anlamda söyledim. Ben kıskandım Elif de kıskanır :(( Tabi ki yaptıkların da kıskanılmayacak gibi değil, herşey harika görünüyor, tekerleklere ve figürlü kumaşlarına bayıldım ama pastaya yakın çekim yapmadığın da gözümden kaçmadı değil :))

      Sevgilerimle Sevil Gençtürk..

      Sil
    3. Gerçekten de yanlış anlamışım.Çocuklar ne zaman bir doğum günü görseler,ben de istiyorum diye tuttururlar.Benimkiler 'benim pastam ne zaman olacak' krizine giriyorlar resmen.Ben de onu söylüyorsun sandım.Ayrıca pastanın da yakın çekim yapılacak bir yanı yoktu.En azından o kadar uğraştan sonra hevesim gitti, oda servis tabağına doğru akıııııp giti.Elif imide çok öpüyorum. İnşallah onun doğum gününde hep bir arada oluruz.

      Sil
  9. kerem nice yıllara.allah sağlıklı uzun ömürler versin.allah için hakikaten kolunu kaldıracak halin yokmuş bide oluverse...hülya gür

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin Hülyacım hepimizinkine İnşallah.Kolumu kaldırmaya gelince; bunun cevabını 3 no lu yorumum da yanıtladım:) sevgilerr

      Sil
  10. apar topar buysa diğer halini düşünemiyorum:) pasta hemde araba şeklinde ve bu kadar pratik şahane olmuş herşey.iyi ki doğmuş kerem nice güzel yaşlara

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)).Teşekkürler FunD@.Ogün yardımcım da çoktu,kardeşim,eşim,çocuklarr...Sevgiyle kalın

      Sil
  11. ya sen resmen harikasın:)10 parmak 1000 mağrifet buna derim ben...elindende bir iş gelmese bari:)bu arada country mutfağınada bayıldım diyebilirim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım.İltifatların karşısında iyice gaza geldim,şu an saat 12 ve ben sabaha kadar çalışmak istiyorum beni bir iyi havaya soktun:)))sevgilerrr

      Sil